• 1399/12/06 - 12:14
  • - تعداد بازدید: 487
  • - تعداد بازدید کنندگان: 486
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

مراسم جشن ميلاد امام علي ( عليه السلام ) در مسجد امام حسين ( عليه السلام ) دانشگاه

مراسم جشن ميلاد امام علي ( عليه السلام ) در مسجد امام حسين ( عليه السلام ) دانشگاه 

307431.mp3 مراسم جشن ميلاد امام علي ( عليه السلام ) در مسجد امام حسين ( عليه السلام ) دانشگاه
به گزارش روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه و به همت مسجد امام حسين ( عليه السلام ) به مناسبت ميلاد باسعادت حضرت علي علي ( عليه السلام ) مراسم جشني با حضور نمازگزاران برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيدمصطفي ميرديلمي ضمن عرض تبريک و تهنيت ميلاد با سر سعادت مولي الموحدين يعسوب الدين اميرالمومنين علي بن ابيطالب عليهما السلام به ساحت مقدس و نوراني امام عصر عجل الله  و شما شيعيان و پيروان بزرگوار حضرتش ، وقتي به زندگي نامه ي آقا امير المومنين نگاه ميکنيم  ميبينيم ايشان از قبل و بدو و بعد تولد وحتي بعد ممات وتاکنون سرشار از فضائل و مناقب بسياري مي باشند لذاست که دشمنان حقير و ذليلي همچون معاويه بن ابي سفيان ها دستور ميدن که تا ??? يا ?? سال به علي بن ابي طالب سب و لعن بفرستند خصوصا در خطبه هاي نماز جمعه و از طرفي مي بينم در طول تاريخ امامت وولايت سايرحضرات معصومين عليهم السلام  در حکومت بني اميه و بني العباس که نشأت گرفته از همين چيزي بود که اخيرا يکي از افراد ادعا کرده بود ماهم ميتوانيم حکومت داري کنيم ، اين دو گروه يعني بني اميه و بني العباس اگر ساير امامان بزرگوار رو بشهادت رساندند شک ندانيد که يکي از علل اصلي آن اين بود که اين بزرگواران فرزند بزرگوار مولي الموحدين اميرالمومنين عليه السلام بودند  ولذاست که خطاب به اباعبدالله عليه السلام گفتند حسين ماتورا نکشتيم ( الا بغضا لابيک )
سوال اينجاست علت چيه ؟
به نظر حقير علت اصليش اينه که علي (ع ) در قبل و بدو و بعد و حتي بعد حيات مادي خود سر شار از فضائل و مناقب بودند
 لذاست که معاويه دستور به سب و لعن علي ميده  !  و اين رو که ميخوام بگم جناب  حاکم حسکاني، از عالمان و محدثان اهل سنت، در بيان خصائص و فضائل امام علي، در کتاب شواهد التنزيل،  چنين بيان مي کند: روزي معاويه به سعد بن ابي وقاص، گفت: چرا علي عليه السلام را سب نمي کني؟ سعد در پاسخ گفت: من سه موضوع را که رسول خدا (ص) درباره علي عليه السلام فرموده، بياد مي آورم، از اين رو به آنحضرت را ناسزا نمي گويم و اگر يکي از اين سه خصلت در من بود، برايم بهتر بود از آنچه که خوشيد بر آن مي تابد:
?. شنيدم رسول خدا (ص) در بعضي از جنگها، علي عليه السلام را در مدينه به عنوان جانشين خود گذارد، و براي جنگ، مسافرت کرد، علي عليه السلام به رسول خدا عرض کرد: آيا مرا با زنان و کودکان، مي گذاري و خود به ميدان جنگ مي روي؟.
رسول خدا (ص)به علي عليه السلام فرمود: أنْت منّي بمنْزله هارون منْ موسي إلّا أنّه لا نبيّ بعْدي‏.
?. شنيدم در جنگ خيبر، رسول خدا (ص)فرمود: فردا پرچم را دست شخصي مي سپارم که هم او خدا و رسولش را دوست دارد، و هم خدا و رسولش او را دوست دادند، ما در انتظار بوديم، ببينيم اين افتخار به چه کسي مي رسد، فرداي آن روز، رسول اکرم، پرچم را بدست جانشين خويش، علي عليه السلام سپرد.
?. فضيلت سوم، هنگامي که اين آيه نازل شد: إنّما يريد اللّه ليذْهب عنْکم الرّجْس أهْل الْبيْت و يطهّرکمْ تطْهيراً.[?] رسول خدا، علي عليه السلام و فاطمه و حسن و حسين را طلبيد و گفت: خداوندا اينها اهل بيت من هستند.[?]

حجت الاسلام ميرديلمي بحث ولادت حضرت در کعبه ي معظمه يکي از فضائل و مناقبي است که براي احدي در طول تاريخ بشريت رخ نداده و اصلا سوال اينجاست چرا بايد فقط و فقط اين يک مخلوق خدا در کعبه متولد بشود و از طرفي حضرت مريم هنگام ولادت  حضرت عيسي بن مريم  راه به داخل کعبه ي معظمه از جانب خداوند منان نيابند و همه ي ماها موظفيم طبق دستور صريح آقا رسول الله که  همه ي فرزندانمون رو به ولايت علي و اولاد علي (ع) امر و دعوت کنيم خود رسول الله فرمودند در خطبه ي گرانسنگ غدير :
(ولْيبلّغ الْحاضر الْغائب و الْوالد الْولد الي يوْم الْقيامه "
بايسته است حاضران به غايبان و فرزند داران به فرزندان خويش تا برپايي روز قيامت سخنان امروز مرا برسانند) و به همه ي اين جهات  وظيفه ي بعدي ما اين است که شکر گذار اين نعمت با عظمت يعني نعمت ولايت حضرات معصومين (ع) باشيم و بگوييم و به زبان بياورين 

ما شيعه زاده ايم , خدا را هزار شکر
اين شيعه زادگي شرف خاندان ماست

ايشان به اين نکته که شيعه بودنمان و پيرو خاندان عصمت و طهارت بودنمان به خود بباليم و افتخار کنيم و از طرفي بشدت بايد مراقب باشيم و گول اين انحرافات امروزي در جامعه رو نخوريم و از سفينه و کشتي  اهل البيت پياده نشيم  و يک لحظه غفلت ما ، مارا به نا کجا آباد خواهد برد همانطور که در طول تاريخ اين قصه معروف و مشهور و مستند هست که به او گفتند بيا با علي بن ابيطالب بيعت کن 
قبل از اينکه با پاي حجاج بيعت کنيي
عبدالله‌ بن‌ عمر شصت پاي حجاج را بوسيد و پس از حمد و خوشحالي از حصول توفيق بعيت، خارج شد. و از آن پس معروف شد که «هر کس با دست علي (ع) بيعت نکند، عاقبت با پاي حجاج بيعت مي‌کند.»
لذا اگر ما لحظه اي غفلت کنيم نتيجه ي اعمال ما و عاقبت ماهم چنين خواهد شد
همچنين مداح اهل بيت عصمت و طهارت ( عليهم السلام) آقاي سلطاني در مدح مولاي متقيان حضرت علي ( عليه السلام ) به مولودي خواني پرداختند. 





 
  • گروه اخبار : اخبار پايگاه
  • کد خبر : 307431
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings